Van veel manueel Excel-werk naar een geautomatiseerd dashboard voor Job Talent

Terug naar overzicht 25 november 2022
Binnen het uitzendkantoor Job Talent steunt alles op cijfers. En dat voor 14 kantoren. Om veel manueel werk en tijd te besparen, vond gedelegeerd bestuurder Caroline Santermans dat het hoog tijd was om al deze data te structureren en automatisch te visualiseren. Lees meer over onze samenwerking.

Over Job Talent

Job Talent is een uitzendkantoor met 14 kantoren in België, en een vestiging in Polen en Manilla. Met meer dan 75 medewerkers en dagelijks meer dan 1000 uitzendkrachten aan de slag, gaat er heel wat data rond. Om dit centraal te kunnen aan- en bijsturen, is het belangrijk om een goed en gestructureerd overzicht te hebben.

Nood aan automatisatie en overzicht

“Cijfers zijn enorm belangrijk in onze bedrijfsvoering”, zegt Caroline. “Omzet, winst, aantal voorstellingen aan klanten, aantal startende uitzendkrachten, rendement per klant … Al deze cijfers worden op de voet gevolgd.”

De uitdaging die Job Talent ondervond? Al deze data verzamelen en op een overzichtelijke manier rapporteren, om zo snel te kunnen bijsturen waar nodig. Met veel manueel invoerwerk in Excel-sheets, werd dit door onze snelle groei en decentrale vestigingen bijna onmogelijk.

Alle data in één oogopslag

“Met het dashboard dat Bijster voor ons ontwikkelde, zien we al onze data in één oogopslag. We krijgen verschillende grafieken en diagrammen te zien die onze data visueel weergeven. Hierdoor wordt het bijvoorbeeld heel gemakkelijk om de regionale cijfers te zien evolueren, vertelt Caroline.

“Ons front- en backoffice pakket is gekoppeld aan het dashboard, waardoor alle data automatisch gesynchroniseerd wordt. We hebben dus veel minder manueel werk dan ervoor, wat ons veel werk bespaart.”

“Het dashboard biedt ook het grote voordeel dat ik de cijfers elke maand op een heel heldere manier kan presenteren aan het managementteam. Daarnaast krijgen onze officemanagers ook een duidelijk beeld van de cijfers van hun kantoor. Het dashboard is heel toegankelijk voor iedereen.”

De samenwerking met Bijster

“Wij zijn heel tevreden over onze samenwerking met Bijster. Een grote troef is dat ze echt meedenken met ons en niet enkel een uitvoerende rol op zich nemen. Wij vertellen tegen welke uitdagingen we aanlopen, zij vertalen het naar een oplossing op maat”, zegt Caroline.

“De samenwerking met Bijster is iets dat blijft lopen. De sociale wetgeving verandert voortdurend, waardoor ons dashboard regelmatig bijgestuurd en geoptimaliseerd moet worden. Zij ondersteunen ons hier heel goed in.”

Anderen bekeken ook

20 juli 2023
Qlik specialist Bijster en element61 bundelen hun krachten
Lees meer
19 juli 2023
Bijster, spécialiste en Qlik, s’associe à element61
Lees meer
Qlik specialist Bijster joins element61
Lees meer