Wie is Hoogmartens?
In 1963 is Hoogmartens begonnen als aannemingsbedrijf voor het onderhoud van de wegen. Met een duidelijke visie op de toekomst en een verruiming van hun diensten, producten en expertises, zijn ze uitgegroeid tot een allrounder op vlak van infrastructuurwerken. Een groei waar wij graag aan meebouwen.
Groei(end nood aan professionalisering)
“Sinds de overname van de derde generatie is het bedrijf in een groeiversnelling terecht gekomen. Door de toenemende omvang en complexiteit van onze projecten en het uitbreiden van onze dienstverleningen, zetten we al enkele jaren resoluut in op het verder professionaliseren van onze interne werking”, vertelt Julie Dekker, Interne Procesmanager bij Hoogmartens.
“Als je meer doet, moet je ook meer managen en intern alles in goede banen leiden. Het is belangrijk om alles goed te monitoren en in beeld te brengen zodat we goed weten wat we doen en wat het oplevert, maar ook tijdig kunnen ingrijpen en bijsturen waar nodig. We willen niet achter de feiten aanlopen, maar ze voor zijn. Met die ingesteldheid kwamen we in 2019 bij Bijster terecht.”
Buikgevoel maakt plaats voor cijfers
“Door het maandelijks opvolgen van onze projecten, via de projectbewaking, kunnen we snel ingrijpen en onze marge continu monitoren en tijdig bijsturen. Dit is van groot belang, daar we in een zeer margegevoelige en kostenefficiënte omgeving werken . Naast omzet, is marge een zeer belangrijke – zoniet dé belangrijkste – KPI. Zo kunnen we de groei die we voor ogen hebben bewerkstelligen. Daarom spelen we kort op de bal en houden we een vinger aan de pols van onze cijfers”, zegt Finance Manager Koen Hontis.
Overzichtelijk dashboard voor finance en operations
“In 2019 hielp Bijster ons de overstap te maken van rapportages in Excel, naar een geautomatiseerd dashboard dat onder andere gekoppeld is aan ons ERP-systeem. Het dashboard werd helemaal op maat gemaakt van onze wensen. Tot op vandaag hebben we de mogelijkheid om optimalisaties aan te vragen. Dit werkt voor ons heel aangenaam.”
Een partner in goede en minder goede tijden
“We zijn zeker tevreden over de samenwerking met Bijster. Ze luisteren goed naar onze noden en vertalen deze feilloos naar een gepaste oplossing. Daarnaast werken ze heel flexibel en houden ze nauw contact met ons”, zegt Koen.
“Eerder dit jaar heeft Bijster zich écht bewezen als waardige partner. Door de allesverwoestende bedrijfsbrand van 17 maart 2022, en de daarmee samenhangende gevolgen, zijn we veel verloren. Bijster heeft toen alle dashboards die we hadden, opnieuw moeten opzetten. Hier zijn ze heel efficiënt en flexibel mee omgegaan. Daarnaast hebben ze ook mee nagedacht over een toekomstgerichte aanpak voor hoe we onze dashboards kunnen beschermen, mocht er – hout vasthouden – ooit nog zoiets gebeuren. We zijn heel dankbaar voor hun steun en hulp hierin”, vertelt Julie.